Widząc…

Pozwól mi naprawić, cały ten bałagan
Pozwól, że się zmienię dla was
Zapanuję nad swym życiem,
Zaplanuję każdy jego moment
A gdy spojrzę w lustro, w oczach dojrzę tylko przestrzeń pustą.

Kim się stałam Pędząc ślepą drogą
Kim się stanę Idąc w ślad za tobą
W rozmazanych żalem krajobrazach,
Zadaję sobie pytania: Jak, co, czemu?
Kim, od dawna? Boli, nadal?
I żałuję, że nic nie widziałam.

Wspomnienia skryte w zakamarkach
Uśmiechy na zakurzonych fotografiach
Tylko rany pozostały takie same
Zimne, surowe i obolałe
Przypominają czasy przyjaźni
Nieliczne, piękne, wspólne chwile,
Zanim okazały się fałszywe.

I teraz wszystko, jak przez zwierciadło
Na krzywe linie, krzywe odbicia światło padło
I teraz wszystko nagle stało się jasne
Przeszłość rozeszła się z wiatrem

I pędzi jak mała dziewczynka,
Coraz większymi kroczkami kolejne lata popycha,
Do ostatecznego wyboru życia.

Karolina Mazik
Liceum Ogólnokształcące nr XIII we Wrocławiu
Klasa II dziennikarska

dr Aldona
Senczkowska–Soroka

zwraca uwagę na styl, dostosowanie stylu do formy, dobranie formy do utworu, dojrzałość utworu, stosowanie środków artystycznego wyrazu, budowę utworu, budowanie postaci, narratorów.

Dokonała ona oceny kształtującej pracy konkursowej, którą można odnaleźć na dole strony.

Według OK efektywna informacja zwrotna zawiera:

  • wyszczególnienie i docenienie dobrych elementów pracy ucznia,
  • odnotowanie tego, co wymaga poprawienia lub dodatkowej pracy ze strony ucznia,
  • wskazówki, w jaki sposób uczeń powinien poprawić tę konkretną pracę,
  • wskazówki, w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej.
Ocena kształtująca

Co uczeń zrobił dobrze?

Przemyślana forma, dobrze zbudowane wersy. Podmiot liryczny buduje napięcie swoim wyznaniem, mimo bardzo lirycznego tematu, pozornie „nie dynamicznego”. Wiersz bardzo dojrzały. Emocje głębokie. Świetnie dobrane słowa.

Co należy poprawić?

Warto popracować nad konwencją – logiką, związkiem przyczynowo-skutkowym.

Jak należy to poprawić?

Warto popracować nad końcówką wiersza – zastosowane porównanie nie do końca pasuje do konwencji zastosowanej w tym utworze.

Jak uczeń ma się dalej rozwijać?

Pisać dalej, czytać swoje utwory innym, może spróbować napisać dwie wersje zakończenia.